העצמה אישית ⭐️ 15 שיטות להעצמה אישית

המדריך להעצמה אישית

העצמה אישית – איך עושים את זה לבד

אנשים רבים מייחסים למושג העצמה אישית חשיבות ניכרת ומכרעת לגבי תחומים מגוונים בחייהם.
יש הטוענים כי לרמת הביטחון שלנו קשר ישיר ליעדים, למטרות ולתעוזה שלנו לבצע פעולות מגוונות המשפיעות בסופו של דבר על הדרך שבה נחייה את חיינו.
על רמת האושר שלנו מבחינה זוגית, אישית, כלכלית, מינית, חברתית וההתפתחות הכללית שלנו.
ביטחון עצמי גבוה הוא תכונת אופי חשובה בדרך להגשמה עצמית, סוג של קפיצת מדרגה המאפשרת לנו לממש את המטרות שהגדרנו לעצמנו בחיים.
נותנת לנו את האופציה לסלול דרך כללית ולהציב לעצמנו יעדים ברורים ומוגדרים אליהם אנו שואפים להגיע.

מה אנחנו יכולים לעשות עבורכם להעצמה אישית?
1. לחצו למעבר לשאלון לבדיקת הצורך בהעצמה אישית והתאמת תהליך לשיפור
2. קבלו כעת הצעה לאימון אישי להעצמה אישית

תכונות אופי ויכולות אישיות והשפעתם על העצמה אישית

לרוב, האופי שלנו שלנו מורכב סביב הדימוי העצמי שפיתחנו כלפי עצמנו במהלך השנים ואף כולל את התדמית שלנו על גופנו מבחינה חיצונית ועל האישיות שלנו.
מחקרים רבים שבוצעו בנושא מראים כי אנשים הסובלים מדימוי ומביטחון עצמי נמוכים, מתקשים לממש את הפוטנציאל האישי שלהם.
הדבר ניכר ומשפיע עליהם בתחומים שונים בחיים, מן מעגל כזה של חוסר יכולת להגיע לשביעות רצון מעצמנו.
לפעמים החיים הם סוג של נבואה שמגשימה את עצמה ואותם דברים בהם אנחנו מאמינים ומייחלים להגשמתם מתוך אמונה, מתממשים.
ולהפך, מה שאנו משכנעים את עצמנו שאנו לא יכולים לא יקרה, בעיקר כי אנו כל כך משוכנעים שהוא לא יקרה, אז אנו בכלל לא מנסים להשיג אותו.
חלק ניכר בהשגת אותן מטרות, קשור בעוצמה שבאה לידי ביטוי בכמה אנחנו בטוחים בעצמנו, כמה אנחנו מאמינים בעצמנו.

העצמה אישית
העצמה אישית

מוטיבציה פנימית

לחלקנו יש קושי להתפתח ולהתקדם בתחומים שונים, אנו מרגישים שאין מה שיניע אותנו לביצוע שינוי, שחסרה לנו מוטיבציה להניע תהליך.
אנשים בטוחים בעצמם בדרך כלל יודעים לקחת אחריות על החיים שלהם, יודעים למצוא מקורות ליצירת מוטיבציה או שימור שלה.
ברגע שניקח אחריות על ההישגים ועל הכישלונות שלנו, נדע שאנחנו אלו שאחראים על התחושות שלנו כלפי עצמנו וכלפי הסביבה נוכל לצמוח ממקום אישי עוצמתי.
לא נתנהל כמו קורבנות ממקום בו אנו ׳מאשימים׳ או נותנים למישהו אחר את האחריות על החיים שלנו, נמצא את האנרגיות להמשך התהליך.
כל אחד רוצה לקום בבוקר והרגיש שהוא בשיאו, שאין צורך בתהליך של העצמה אישית, אך במציאות עלינו כל בוקר מחדש לשכנע את עצמנו לבצע פעולות יזומות.

15 כלים פרקטיים להעצמה אישית

שיעזרו לך להאמין יותר בעצמך, לממש את מטרותיך ולהתהלך עם תחושת סיפוק עצמי.

1. התרחקו מאנשים רעילים

לכולנו בחיים יש אנשים שמשפיעים עלינו לרעה, לא רק כאלה שבחברתם אנחנו מתנהגים אחרת.
בעיקר כאלה שבחברתם אנו מרגישים קטנים, לא חשובים או לא מספיק טובים.
אם יש לך בחיים אנשים שמעבירים ביקורת ללא הרף והביקורת בונה ככל שתהיה משפילה את רוחך כדאי להתרחק מהם.
גם אם מדובר בבני משפחה או חברים קרובים, אנשים מסוג זה מקשים עלינו לגדול, להתפתח ולהאמין בעצמנו.

2. הקיפו את עצמכם במי שמרים לכם

כפועל יוצא מהסעיף הקודם ככל שיהיו בחייכם יותר אנשים שמפרגנים לכם (גם אם הם מגזימים, אין רע בפרגון) ככה תשתפר תחושתכם לגבי עצמכם.
תיזמו מפגשים עם האנשים החיוביים בחייכם, אלה שתורמים להעלאת המורל שלכם, בהזדמנות זאת כדי להמליץ שגם אתם תהיו מהסוג ש"מרים" ומפרגן לזולת.
זה לא אומר שצריך לוותר על ביקורת בונה, זה כן אומר שכדאי להקפיד על מינון של לפחות 80/20 – 80% פרגון ותקשורת חיובית ו 20% ביקורת.
בחרו להיות בסביבה מחזקת וטובה והימנעו משהייה לצד אנשים המחלישים אתכם.
תבחרו את החברים והקולגות עליהם אתם סומכים, אנשים ששהייה במחיצתם מעניקה לכם תחושת ערך ולא רגשות נחיתות תוך היצמדות לאנשים המעודדים, מחזקים ומפרגנים.
כךרגעי ההערכה העצמית הגבוהה שלכם יתגברו אל מול צניחת רגעי הנחיתות.

3. מטרות קטנות

לכל אחד מאיתנו בשיח פנימי אמתי יש מדדים להצלחה, יש כאלה שמודדים עצמם לפי מערכות יחסים.
יש כאלה שעושים זאת לפי מראה חיצוני או לפי רמת הכנסה וכן הלאה, בדקו בכנות עם עצמכם מהו המדד המשפיע ביותר על ההערכה העצמית שלכם.
בודדו רק אותו בתור התחלה ובחרו מטלה אחת קטנה שתעזור לכם לקדם את עצמכם במדד זה.
לדוגמה: אם המשקל חשוב לכם, צרו לכם הרגל חדש אחד שיועיל בנושא, לא חייב לשנות את כל אורח החיים ולא להתחיל מיד בדיאטה קשה.
תוכלו למשל לקבוע פעם בשבוע שעה בה תפגשו עם חבר/ה להליכה או ריצה או משחק פינג-פונג.

4. תזכורות אישיות

תזכירו לעצמכם כל הזמן את הדברים הבולטים מהם אתם מרוצים.
חשוב שלא לערוך השוואה, לא מול אחרים ולא מול החסרונות, התרגיל הזה מתמקד רק בתזכורות חיוביות.
לדוגמה הצלחה יוצאת דופן שחוויתם (להפסיק לעשן, לעבור טסט ראשון/להתקבל לעבודה/כל אחד ומה שהו שמהדהד לו כמוצלח)
ערכו רשימה של דברים כאלה והזכירו לעצמכם ת הצלחותיכם הגדולות.
זאת לצד הצלחות יומיומיות כמו השלמת מטלה מבאסת או שמירה על קשר עם אדם קרוב.

5. עבדו על קישורי המשחק התיאטרלי שלכם

בחנו בכל פעם אספקט אחד בחייכם שתרצו לשפר את התקשורת בו, מצאו דמות לחיקוי ותתרגלו את ההתנהגות הזו, כך תאמנו את עצמכם לשיפור.
לדוגמה: שפרו את לחיצת היד שלכם, תרגלו את הדרך בה אתם מציגים את עצמכם.
חישבו מה אתם עושים עם הידיים שלכם בזמן שיחה או בזמן ישיבה ממושכת עם אנשים.
זכרו להתמקד בכל פעם בדבר אחד ולשפר אותו לאט לאט עד שהשינוי יהפוך למיומנות ורק אז להתקדם לדבר הבא.

חייגו כעת לייעוץ חינם – 072-3945458

6. רכשו מיומנות חברתית

במקרים רבים במהלך אינטראקציה חברתית ישנם אנשים שמרגישים שאין להם מה לתרום.
לכן הם משתתקים ומשתתפים מעט, כדי להרגיש נוח באינטראקציות מסוג זה תוכלו לרכוש מיומנות שתעזור לכם לבלוט.
מיומנויות חברתיות לדוגמה:
למדו קסמים מצחיקים או תרגילי קלפים באמצעות סרטוני יוטיוב – הנה תרגיל קלפים מדליק וקל ללימוד.
או לחלופין שננו מספר בדיחות קלילות שתוכלו לשלב בשיחות ויעזרו לכם להיפתח, (מה קורה כשכרוב וכרובית מתחתנים? הם הופכים לכרובי משפחה), הנה דוגמה למקבץ בדיחות קצרות וקלות ללימוד.

7. היו משמעותיים

אחד הדברים שיכולים להיות הכי יעילים להעצמה אישית הם תחושת ערך עצמי מעשייה חיובית.
תוכלו למצוא מקום להתנדב בו שעה בשבוע, תוכלו למצוא כאן המון דרכים ומקומות להתנדבות.
אם אתם מעדיפים משהו אישי יותר תוכלו לאתר בקרבת מגוריכם ניצול/ת שואה או אדם ערירי שחיי לבדו ולבקר אותם אחת לשבוע.
זה ייתן להם סיבה לחייך ומשהו לחכות לו ולכם תחושת סיפוק אמתי.
תוכלו לחלופין לאמץ בעל חיים, מישהו לדאוג לו, לטפל בו ולקבל ממנו אהבה.
תוכלו גם לחשוב על פרויקט תרומה לקהילה – איסוף סלי מזון לנזקקים, חבילות שי לחיילים או כל נושא שקרוב ללבכם.

8. תרגלו העצמה אישית

תשלחו לעצמכם את הקישור למאמר הזה למייל/סמס/ווטסאפ/תזכורת ביומן או הדפיסו אותו וחזרו אליו אחת לחודש.
בדקו כל פעם מחדש מה תוכלו לשפר ולחזק ותפחו לעצמכם על השכם על מה שכבר נעשה.

9. תוכנית לעתיד

קחו דף לבן והכינו לעצמכם את מצב החיים האידאליים עבורכם בעוד עשור, כתבו ברשימה יעדים וחוויות לתקופות זמן שונות.
כתבו מה תרצו ללמוד (לא רק לימודים פורמליים), במה תרצו לעסוק, איך תרצו לבלות את הזמן הפנוי שלכם, עם מי תרצו לבלות את חייכם, מי הם האנשים שחשוב לכם לשמור בחייכם ומי האנשים שלדעתכם כדאי לכם להרחיק מחייכם.
אין זה הכרחי לסיים את כל קורות החיים ביום אחד, הרעיון הוא להוסיף מדי פעם פריט המייצג את האופי שלכם, את הרצונות שלכם. תרגיל זה מאפשר לנו לעשות סדר פנימי עם עצמנו וברגע שאנחנו יודעים מה הציפיות שלנו מעצמנו, איפה אנחנו רואים את עצמנו בעתיד ומניע אותנו לעשייה.

10. מי אני בכלל

עצרתם פעם לחשוב ושאלתם את עצמכם מי אתם?
השאלה מי אני, היא שאלה לא פשוטה ששמה אותנו במקומות שונים.
הגדרה עצמית, כיצד אני בא לידי ביטוי בעולם, מהן החוזקות והחולשות שלי, איך אני יכול להשתפר ומה המטרות שלי, מה האג'נדה שלי, מה אני יכול ורוצה לתרום לעולם ומה אני רוצה לקבל ממנו בחזרה.
כל אלה מסייעים לנו בתהליך בירור עצמי, בתהליך ניקוי של דברים שהתרחשו אצלנו בעבר ומחזקים את הזהות שלנו כלפי עצמנו. ברגע שאני מוגדר כלומר יודע מי אני, אני יכול להתקדם, לשחרר דברים ולנתב את עצמי למקומות טובים יותר.
חשוב לזכור שאני אנשים מתפתחים וככאלה ההגדרה העצמית שלנו יכולה להשתנות, להתפתח לעתים וזה בסדר כשזה קורה.
ישנם אנשים שההגדרה שלהם ברורה ומבנית ואצלם היא לא משתנה תכופות וגם זה בסדר.

מה אנחנו יכולים לעשות עבורכם להעצמה אישית?
1. לחצו למעבר לשאלון לבדיקת הצורך בהעצמה אישית והתאמת תהליך לשיפור
2. קבלו כעת הצעה לאימון אישי להעצמה אישית

11. פרגנו לעצמכם

על מה שיצרתם והשגתם עד כה (גם אם זה מרגיש קצת "לא צנוע" לפעמים זה חשוב להעצמה האישית שלכם) לפעמים פשוט צריך להתמקד בחיובי ולא בשלילי.
תעשו לעצמם רשימה של הדברים הטובים שהצלחתם להשיג עד כה בחייכם, גם משחר הימים וגם בעת האחרונה.
בין אם זה יעד שהושג בלימודים, עסק שהקמתם לבד, משרה שצלחתם, מערכת יחסים מוצלחת (זוגית/חברית/משפחתית), חלום שהגשמתם או כל דבר טוב וחיובי בחייכם.
תוכלו להיזכר באותה רשימה בכל יום שעובר, או אפילו להתחיל ככה את הבוקר.
העצמה אישית היא חלק מתהליך מתמשך, רשימה כזאת מאפשרת לנו להוסיף בכל פעם משהו חדש בו אנו גאים.
כשאנו מרגישים חוסר ביטחון נוכל לשלוף את הרשימה ולקרוא אותה לעצמנו, להזכיר לעצמנו את החיובי.
כשאנשים מביטים על סיטואציות בהם הם נמצאים "מהצד" וממהרים לשפוט את עצמם לחומרה מתוך תחושת צדק גדולה או ציפיות גבוהות, הם פוגעים בערך העצמי שלהם וגורמים להחלשה עצמית.
במקום להסתכל על הדברים מהם אתם לא מרוצים בעצמכם, פרגנו לעצמכם בדברים הטובים.
נסו להשלים עם מה שלא ניתן לשינוי או מה שבתהליך שיפור, הרי אין אף אחד מושלם בעולם הזה.

12. נסו לשנות את השלילי

לכל אדם יש דברים שמפריעים לו בהתנהלות הכללית שלו. חשבו על הדברים שמפריעים לכם ביומיום וברצונכם לחולל בהם שינוי.
בין אם מדובר על קשר לא מוצלח בעבודה, העובדה שהנך מתקשה לשמור על אורח חיים בריא או כל דבר אחר שהיית רוצה לשנות או לשפר.
פרקו את הרשימה לגורמים והתמקדו בכל פעם באחד הסעיפים לכל גורם מפריע נסו למצוא פתרון חיובי, הגו תוכנית וכתבו אותה לגבי הדרך לפתרון הבעיה או התמודדות עם הקושי.
זכרו שאין הדברים חייבים להיות קשורים אחד בשני ואם תהליך "תיקון" מסוים לא צלח אין זה משליך על כל יתר עמלכם.
הרשו לעצמכם להיכשל, להירגע ולהתחיל מחדש לכשתמצאו לכך את האנרגיות. חשיבה חיובית מחזקת אותנו במצבים לא פשוטים איתם עלינו להתמודד.

13. בחרו פעם בחודש לעשות דבר לא שגרתי

התמודדות עם פחדים וקשיים, היא אחת הדרכים היותר טובות לפיתוח אישי ולשפר את הדימוי העצמי שלנו.
צאו מהשגרה, בחרו לבצע משהו שאף פעם לא עשיתם כי פחדתם או חששתם לעשותו.

14.היו אחראיים למעשיכם

לקיחת אחריות על מה שאנחנו עושים והדרך אותה אנו בוחרים היא חלק מתהליך של חיזוק עצמי.
לקיחת אחריות מאפשר הבנה של תהליך שעבר והחלטה על המשך הדרך, תחזוקה לתהליכים חיוביים ושיפור לתהליכים שליליים כדי לצמוח ולהתפתח.

15. ניהול זמן

הדברים שאנחנו טובים בהם, הם הדברים שגורמים לנו להיות בטוחים בעצמנו.
אם יש תחום מסוים שאתם מרגישים שאתם טובים בו, עסקו בו יותר, פתחו אותו ונסו לנתב אליו זמן פנוי כך תעלו את משך הזמן בו אתם בתחושת ביטחון.

מחפשים השראה לתהליך העצמה אישית?
הבחור הזה יכניס לכם המון פרספקטיבה לחיים  ויספק לכם השראה לשפר את אורחות חייכם(מתורגם)

חזקו ואמצו!

מדריך חינמי לשיפור הביטחון העצמי להורדה
סמנו את הגיל לו מיועד המדריך
ילדים – גילאים 3 – 10 נוער – גילאים 11 – 18 בוגרים – גילאים 19 – 60 מבוגרים – גילאים 60+

Back to top button