אימון למציאת עבודה

אימון אישי למציאת עבודה

איך להצליח למצוא עבודה בכל תחום!

רבים שואפים לעבוד בעבודה שתהיה מהנה, שיוכלו להפיק ממנה סיפוק אישי ולממש את ייעודם בחיים – וגם, לא פחות חשוב שתהיה בצידה פרנסה טובה. אך לא כולנו מצליחים למצוא עבודה כזו, רבים מחפשים פתרונות כמו אימון למציאת עבודה או ייעוץ תעסוקתי.
ישנם המוצאים עצמם נכשלים שוב ושוב בראיונות עבודה, ואילו אחרים מגלים כי הם כלל אינם יודעים לאיזו עבודה הם מעוניינים לפנות מלכתחילה, ומאבדים כיוון.

אימון למציאת עבודה

לעתים קרובות, הסיבה לכך שאדם אינו מצליח למצוא עבודה איננה העובדה הטכנית שלא קיימות משרות שמתאימות לו, אלא דווקא חסימות רגשיות, תובנות מוטעות או חשיבה שגויה.
אימון למציאת עבודה מכוון את האדם למטרה שלו, ומסייע לו לפתח את צורת החשיבה הנכונה, שתסייע לו למצוא עבודה.
התהליך עבודה הוא אימון אישי לכל דבר, והוא לרוב קצר יותר וממוקד יותר.
משום שהוא עוסק באופן צר בתחום של מציאת עבודה, ולא בשיפור ההתנהלות היומיומית באופן כללי.
אימון למציאת עבודה יכול לסייע לכל מי שמרגיש שהוא אינו מצליח למצוא עבודה כלבבו, לכל מי שמגלה כי הוא מסורב בראיון אחר ראיון, ולכל מי שלא מסופק בעבודה הנוכחית שלו, אך חושש לבצע שינוי.

אימון אישי למציאת עבודה
אימון אישי למציאת עבודה

מה לומדים באימון למציאת עבודה?

אימון למציאת עבודה מסייע לאדם לפתח את כישורי החשיבה הנכונים אשר יכוונו אותו למציאת עבודה.
ראשית, חשוב מאד להתמקד.
אנשים רבים מחפשים עבודה, אך אינם מתמקדים בתחום מסוים שנכון עבורם, אלא מודיעים שהם פתוחים לאפשרויות שונות ומגוונות. לכאורה, זוהי חשיבה אשר מאפשרת להם להתברג במגוון סוגים של עבודה, כלומר חשיבה שמגדילה את סיכוייהם להתקבל לעבודה כלשהי.
אך בפועל, החשיבה הזו יוצרת פיזור, מקשה על מציאת עבודה, ומקשה עוד יותר על מציאת עבודה שאכן מתאימה לאדם ולכישוריו.
חשוב מאד להגדיר – באיזה תחום האדם מעוניין לעבוד, איזה תפקיד הוא מעוניין למלא, היכן בדיוק הוא רוצה לעבוד, ועוד. ההתמקדות מאפשרת חיפוש נכון יותר של אפשרויות עבודה, וגם מאפשרת לאדם למקד את התכונות ואת הידיעות הדרושות לו לצורך העבודה המסוימת הזו, מה שמגדיל את סיכוייו להתקבל בפועל.

איך להתקבל לעבודה

לאחר שנערך המיקוד המתאים, מגיע השלב שבו צריך אימון הכנה לראיון עבודה. הראיון הוא השלב שבו מרבית האנשים "נופלים", מכיוון שהם אינם יודעים להציג את עצמם כראוי וליצור רושם טוב אצל המראיין.
בתהליך  לומדים כיצד להציג את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד, וכיצד להימנע מלספר על כישורים שאינם רלוונטיים.
לומדים כיצד למצוא את נקודת הייחוד של כל אדם, הדבר שגורם לו להיות טוב יותר מאחרים, הדבר שייתן למעסיק סיבה להעסיק דווקא אותו.
לומדים גם כיצד להציג התלהבות מן התפקיד, מבלי להראות להיטות או להיחשב נואשים.
כל אלה ונושאים דומים נוספים, יכולים לסייע למתאמן לעבור את השלב הקריטי של ראיון העבודה, ולהתקבל לעבודה שמתאימה לו.

יצירת הזדמנויות

מלבד כל אלה, אימון למציאת עבודה מלמד את המתאמן כיצד ליצור לעצמו הזדמנויות למציאת עבודה – כיצד לפנות למקומות עבודה באופן פעיל על מנת לנסות להתברג בהם;
כיצד להציג את קורות החיים גם ללא מודעת "דרושים" ספציפית, כיצד ליצור הכנסה ממקורות בלתי צפויים, ועוד הזדמנויות דומות רבות.

מציאת עבודה
מציאת עבודה

Back to top button