מודל אימוני לתלמידי כיתות חטיבות ביניים

מודל אימוני לתלמידים

קהל היעד למודל אימוני לתלמידים בכיתות חטיבות ביניים

תלמידי כיתות ז'-ט' שאינם מעורבים בפעילויות חברתיות , אינם משתלבים כראוי בחברת השווים אך אינם בעלי בעיות התנהגות חריגות הם קהל היעד העיקרי של מודל אימוני לתלמידים בכיתות חטיבות הביניים.

מטרת המפגשים במודל אימוני לתלמידים בכיתות חטיבות ביניים

להעניק לתלמידים אלה כלים שיאפשרו להם פריצת דרך בתחום שיקבל את הדרוג הנמוך ביותר בגלגל החיים כפי שידורג על ידם.
חשוב שתחום זה יהיה אחד מהנ"ל:

קשרים חברתיים ו/או שיפור תקשורת בינאישית אל מול תלמידים, מורים והורים, בעיות מוטיבציה בלימודים ואל מול הזולת, בעיות יעילות עצמית, השוואה חברתית ופחד לעמוד מול קהל (כיתה), חוסר מיצוי פוטנציאל עקב פחד מכישלון.

התלמידים יפגשו למפגשים פרטניים, התכנית מיועדת ל- 10 מפגשים בשעות ובימים קבועים, על פי הסכם שיעשה בין המאמן לבין התלמיד, וכן למפגשי פתיחה וסיכום.
חשוב לערוך מעקב אודות מצב התלמיד בכניסתו לתהליך, במפגש החמישי ובסופו.

תוכן מפגשי האימון

מפגש הכרות – ההבדל בין המצוי לרצוי בחיי.
היכן אני ממוקם על גלגל החיים?
איפה אני רוצה להיות (לאן אני רוצה להגיע)?
האם אני יכול לבחור מי אני רוצה להיות?
מהי פרדיגמה?
איך גישתי לחיים משפיעה על התוצאות בחיי? מודל אפר"ת.
מהו רושם ראשוני?
איך מתחבבים על אנשים בשלוש דקות?
מרחב שיחה- האם אני מזמין אנשים לשוחח עימי?
שפת גוף – איך שפת הגוף משפיע על ההתנהגות כלפי ולמה?
מהי שפת הגוף הנכונה?

שפת גוף תואמת, טעויות פסיכולוגיות שעושים אנשים בקביעת הרושם הראשוני.
איך האחר רואה אותי, איך הוא יוצר את בסיס האישיות שלי, מהם עיוותי החשיבה שכולנו נופלים אליהם, כיצד לקרוא אנשים נכון וכיצד למקסם את הרושם הראשוני כתוצאה מטעויות אלה אצל האחרים.

כישורים חברתיים ותקשורת בין אישית – איך לפתוח בשיחה-  כיצד מתחילים לשוחח עם אחרים, שבירת הקרח, טון הדיבור שלי בתחילת השיחה וחשיבותו.

חשיפה עצמית – היכולת ליצור אינטימיות מול האחר ולהשתמש בנורמת ההדדיות כדי ליצור מערכות יחסים קרובות יותר, התעניינות באחר- אופן תקשורת נכון קובע אחוזים של 15% / 85%.

אומנות שאילת השאלות –כיצד לנהל שיחה כך שתשומת הלב תוקדש לנו מבלי שנדבר הרבה, כיצד לשאול שאלות (פתוחות וסגורות), הקשבה גם בשפת הגוף שלנו, מהי הקשבה אמפתית ומהי הקשבה פעילה.

החברה כמראה (?) – השוואה חברתית- כיצד לבצע השוואה חברתית נכונה?, דימוי עצמי- מהו דימוי עצמי ואיך מודדים אותו? כיצד להפריד בין הערכה עצמית וביטחון עצמי.

מודל אימוני לתלמידים
מודל אימוני לתלמידים

מפגש קבוצתי

(במידה ותהיה קבוצה) משוב על התהליך עד לנקודה זו.
כיצד לשכנע ולהשפיע? כיצד אפשר לרתום אנשים לפעולה? האם יש דרך להציג ביקורת? כיצד מערכת הלימבית שלנו מושפעת מהביקורת ואיך להתמודד עימו, מודל הכבש"ה של רחי וורטהיימר.

לולאת הכישלון – מה קורה לנו כאשר אנו נכשלים? איך מגדירים כישלון?
כיצד מודל חוסר האונים הנרכש של זליגמן מסביר לנו את לולאת הכישלון, פחד מכישלון ופחד מהצלחה –יפה נעוצה הבעייתיות?
דחיינות – למה היא קיימת וכיצד מתמודדים איתה ומוטיבציה- מה מניע אותי .

מפגש ערכים

על מה ולמה? (לדעתי שווה לעשות אותו בקבוצה כי זה מדהים כשיש יותר אנשים.)
מפגש הערכה שלי
המשך עבודה ומשימות להמשך עצמאי.

ההתמחות שלי באימון בני נוער, נשאה פרי בהוד השרון ומשוכנע שבעזרתכם הורים אגיע לתוצאות טובות לא פחות. ראש עירית הוד השרון מצא לנכון להעניק לי אות הוקרה על פועלי עם בני הנוער בעיר.
(ישנו מודל אימוני נוסף לילדים מאותגרי קשב וריכוז ADHD ADD, אני מומחה בתחום , בוגר בר אילן)

נכתב על ידי רון כהן – מאמן אישי

עוד עשוי לעניין אותך

צרו קשר כעת להתייעצות עם מרכז קואוצ'ינג ישראלי: למעבר לווטסאפ

Back to top button