חוסר ביטחון חברתי

אתם חוששים ממה שיגידו עליכם, שותקים ולא אומרים את דעתכם, רואים את עצמכם  'לבד' בחברה?
מה יעזור לכם לשפר את פני הדברים, מאיפה זה נובע ואיך מטפלים?

 

ראשית, אם הגעתם בקריאתכם עד לכאן, זה מראה על מודעות עצמית גבוהה והעזה להסתכל על הדברים. הכרה בבעיה היא השלב הראשון בדרך לפתרון.
קורה שמרגישים  קושי בסביבה חברתית, בעבודה או בקרב אנשים חדשים לנו. קושי לבטא את עצמנו. חשש שלא יאהבו את מה שנגיד, שיגיבו בצורה לא רצויה, מזלזלת או פוגעת.
בדרך כלל סיטואציה כזו יוצרת אצלנו פחד מדחייה ואחריה באה תחושת תסכול, מרירות וכעס פנימי שנובע מזה שאנחנו לא מבטאים את מה שיש לנו לומר.

אז מה עושים?
הנה חמישה טיפים איך לעזור לעצמכם להרגיש יותר שייכים ומקובלים בחברה:

  • איתור החוזקות – עשו רשימה של לפחות 10 דברים שאתם עושים טוב, במעגלים השונים בחייכם: בעבודה, בבית, עם חברים ובמשפחה.
  • ביטוי החוזקות – מיצאו דרך להביא את החוזקה לידי ביטוי שימושי ורלוונטי לאחרים. לדוגמה: אם אתם טובים בלעודד אנשים תעודדו אנשים סביבכם לעשות דברים שהם רוצים.
    אם אתם טובים בסדר ואירגון, הכניסו סדר ואירגון לסביבה בה אתם נמצאים  כדי לשפר דברים.
  • חיזוק החוזקות – אם אתם טובים בנגינה, לימדו נגינה ברמה גבוהה. אימון בתחום בו אנו חזקים יוצר חווית הצלחה, מעלה את הדימוי העצמי ואת הביטחון.
  • גישה חיובית – התייחסו לדברים בצורה חיובית, חפשו את היתרונות, העריכו את מה שיש והרבו לחייך (:
  • תרגול – תרגלו שיחה עם אנשים. התחילו מלומר את דעתכם בסביבה נוחה, לדוגמא בבית.

המשיכו לתרגל בסביבה פחות נוחה, לדוגמא בעבודה.

לסיכום

אפשר לשנות את התחושה ואת המצב החברתי.
כלים נוספים ניתן לקבל באימון אישי או בסדנאות להעלאת הביטחון העצמי ולשיפור היכולות החברתיות.
לפרטים נוספים ניתן לפנות לכותבת המאמר יעל הדס-נעמן ספיר, מאמנת אישית ומנחת נוער ומבוגרים בדמיון מודרך ו-NLP.
סלולרי: 054-2424655
אתר: http://www.neimathalevcoaching.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עוד מאמרים שעשויים לעניין אותך