אחריותו של מנהל גדולה, הוא הבוס, זה שמקבל החלטות חשובות, חורץ הגורלות, קובע מי יקודם בתפקיד, מי יקבל העלאה במשכורת, לאילו אפיקים לנתב את התקציב ועוד.
רק מי שישב פעם על כס המנהלים יודע עד כמה תפקידו של כל מנהל ארגון בעידן המודרני הינו מורכב, דורש מיומנויות רבות וגורם פעמים רבות למתח נפשי רב.
על המנהל לקדם את מטרות הארגון, לראיין עובדים, לנהל את העובדים תוך שמירה על יחסי אנוש הולמים , לקדם את עצמו ולעמוד ביעדים הנדרשים ממנו ובאלו שהציב לעצמו.
מטרתו העיקרית של התהליך היא לעזור למנהל לקדם את הארגון ולסייע לתוצאות עסקיות או אחרות לארגון, תוך פיתוח יכולותיו המקצועיות של המנהל.
לא כל מנהל הוא גם מנהיג טוב. מנהל טוב הוא מנהיג, מדריך, מנהל ואף מאמן. בתהליך האימון יתקדם המנהל ויטפח תכונות נדרשות אלו.
משוב למנהל
מנהלים רבים, בעיקר אלו הנמצאים בעמדה בודדות (אין להם עמית שווה להם) מוצאים את עצמם במצב של בדידות קשה. הם לא יקבלו משוב מכפוף ולא יתייעצו עם גורם אליו הם כפופים. הדבר גורם למנהל להישאר בודד מבחינה רגשית ומעשית.
המאמן משמש בתפקיד יועץ כלפי המנהל ותופס נקודת מבט אובייקטיבית שמאפשרת למנהל לקבל משוב ממנו כאדם חיצוני למערכת. המושב יסייע למנהל לראות את הצלחותיו ולהשתפר בנקודות הטעונות שיפור.
שיפור מיומנויות
האימון עוזר למנהל להשתפר במיומנויות בהן אינו חזק באופן טבעי. כל אדם חזק בתחומים מסוימים ונצרך לעבוד על אחרים. לדוגמא: ניהול זמן, ביזור סמכויות, קידום עובדים, אסרטיביות, ניהול מערכות יחסי אנוש ועוד.
הצבת יעדים
כל מנהל ארגון מחויב בהצבת מטרות ויעדים ובחתירה להשגתם. לעתים מתקשה המנהל בהצבת היעדים או בדרך להשגתם . אימון למנהלים משפר את היכולת להציב יעדים ולעמוד בהם.
הצבת מטרות אישיות באימון למנהלים
האימון מעודד את המנהל לראות את עצמו מעבר לתפקיד הרשמי שלו ולמצוא אלו יעדים אישיים הוא חפץ להגשים , כאלו שאינם נוגעים לעבודתו. במטרה זו נכנסת העבודה על האיזון בין בית לעבודה.
כדי להיות מנהל טוב יותר, חשוב לפתח תקשורת פתוחה ואפקטיבית עם הצוות שלך. להקשיב לצרכים ולרעיונות שלהם, ולעודד אותם להיות חלק פעיל בתהליכי קבלת ההחלטות.
כמו כן, עליך להציב יעדים ברורים ולעזור לצוות שלך להבין כיצד כל אחד מהם תורם להצלחה הכוללת של הארגון. מנהל טוב גם משקיע בצמיחה האישית והמקצועית של הצוות, נותן פידבק חיובי ומציע הזדמנויות לפיתוח כישורים. בנוסף, חשוב להיות גמיש ולהתאים את הסגנון הניהולי בהתאם לצרכים המשתנים של הצוות והארגון