אימון לאנשי מכירות

אימון לאנשי מכירות – להצליח למכור!

אנשי מכירות הם אנשים שעובדים לכל אורך היום בניסיון לשכנע אנשים לרכוש מוצר, שירות, להצטרף למועדון לקוחות. עבודה מסוג זה כוללת הרבה מאד אתגרים, בהתמודדות מול אנשים ותגובותיהם ובהתמודדות עם הניסיון לשווק ולקדם בצורה טובה את המוצר, השירות או העסק שהם מוכרים. מאמן אישי לאנשי מכירות יכול לסייע לאנשי מכירות בעבודתם. לא מדובר בקורס מכירות – לא לומדים בו מה בדיוק להגיד או איך בדיוק לחייך, ולא לומדים בו כללים חד משמעיים למכירה. אימון אישי לאנשי מכירות הוא אימון אשר מפתח את יכולות המכירה אצל כל אדם בפני עצמו, באמצעות פיתוח של המיומנויות הנדרשות למכירה, פיתוח האישיות והביטחון העצמי החשובים מאד למכירות, וכן הלאה.

 

כאשר אדם עוסק, או מעוניין לעסוק, בעבודה של מכירות, והוא מרגיש שהוא זקוק לעזרה, או לדחיפה לעבר ההצלחה בתחום. ישנם מספר נושאים עליהם עובדים ואותם לומדים בתהליך האימון. לרוב, אימון אישי התהליך נמשך בין 3 ל-10 מפגשים, אשר נמשכים כשעתיים עד שלש שעות בכל מפגש. משך האימון תלוי ביכולות הבסיסיות של המתאמן, ובמידת ההשקעה שלו והרצון שלו להתקדם. התהליך כולל הדרכה מקצועית, שאלונים ותרגילים תאורטיים, יישום של מיומנויות פרקטיות בעבודה, סימולציות ותרגול מעשי, וניתוח של התוצאות לאחר מעשה, ועוד. התהליך כולל מספר נושאים מרכזיים:

תקשורת אפקטיבית
תהליך של מכירה ושכנוע לקוחות דורש מיומנויות תקשורת ברמה גבוהה במיוחד, ידע כיצד יש להציג את המוצר, כיצד לפנות ללקוח פוטנציאלי, וכיצד לשנות את הפניה מאדם לאדם בהתאם לסגנון, לגיל וכדומה; כיצד לעמוד או לשבת בזמן הדיבור, ובאיזו שפת גוף להשתמש; וכן הלאה. מאמן אישי לאנשי מכירות מסייע לאנשי המכירות לפתח מיומנויות תקשורת, להבין ולהשתמש בשפת גוף, כיצד לשכנע בשיטות יעילות, ועוד. האימון מצווה בדרך כלל בתרגול ובניתוח התרגול, על מנת ליישם את הכללים באופן מעשי.

טיפול בהתנגדויות
החלק המורכב ביותר בתהליך המכירה הוא ההתמודדות עם התנגדויות של הלקוח, אשר עשוי לסרב לניסיונות השכנוע או להציג התנגדויות ברורות למוצר או לשירות. האימון האישי מסייע לפיתוח הביטחון העצמי, ולמציאת התשובות הטובות ביותר לכל סוג של התנגדות, על מנת להעלות את סיכויי המכירה.

כימיה טובה ורושם ראשוני
על מנת למכור הרבה, חשוב לדעת כיצד ליצור רושם ראשוני טוב על הלקוח, ולא להעיק עליו, וכיצד ליצור אתו כימיה. כימיה טובה בין איש המכירות ללקוח מגדילה את הסיכויים למכירה. התהליך יכול לסייע ביצירת כימיה טובה עם כל אדם שמגיע אליהם.

מיומנויות שיווק
בסופו של דבר, החלק החשוב ביותר במכירות הוא השיווק של המוצר. כל אחד יכול ללמוד ללמוד כיצד לשווק את המוצר או השירות – כיצד למצוא את נקודות החוזק הבולטות שלו, כיצד להדגיש אותן מול הלקוח, וכיצד למתג אותו באופן שישכנע את הלקוח כי הוא אכן זקוק לו.

Back to top button